fbpx

Reklama mobilna – hit, czy kit?

Podobno reklama jest dźwignią handlu. Sądząc po tym, jak wielkie kwoty wydawane są na marketing, zgadzam się z tym stwierdzeniem w stu procentach. Na każdym kroku spotykamy reklamy – w autobusie, w internecie, czy w drodze na zakupy. To one mają nas zachęcić do wydania pieniędzy na konkretny produkt lub usługę. 

W tym artykule skupimy się na reklamie mobilnej. Odpowiemy sobie dziś na pytania: co to jest mobilna reklama, jakie są jej zalety i wady, czy warto w nią zainwestować.

Czym jest reklama mobilna?

Reklama mobilna to określenie nośnika reklamy, który się przemieszcza. Może to być oklejony autobus, przyczepka z bannerem, czy chociażby maskotka firmy poruszająca się po ulicach Twojego miasta. Z pewnością w Twoim życiu widziałeś/aś już mnóstwo tego typu kampanii.

Na czym należy się skupić podczas projektowania mobilnej reklamy?

Warto pamiętać, że tego typu kampanie muszą być dostrzegalne nawet z większych odległości. Z tego powodu nie należy umieszczać zbyt wielu informacji, ponieważ potencjalny klient nie zdąży wszystkiego przeczytać! Warto również zadbać o wizualną stronę tego przedsięwzięcia. Tutaj niestety nie pomogą darmowe narzędzia, takie jak Canva. Warto zatrudnić profesjonalnego grafika, który zadba o to, aby Twoja reklama prezentowała się atrakcyjnie. Z chęcią Ci pomogę!

Gdzie mogę umieścić taką reklamę?

Reklamy mobilne można odnaleźć w każdym miejscu Twojego miasta! Bardzo często są to obklejone autobusy, auta, a także przyczepki. Takie przyczepki zazwyczej można zostawić zaparkowane legalnie w miejscach publicznych. Reklamy mobilne powinny być ustawiane w miejscach, w których panuje duży ruch lub tam, gdzie przebywają potencjalni klienci. Jesteś małym sklepikiem z BIO żywnością, który dopiero rozpoczął swoją działalność? Ustaw taką przyczepkę przed sklepem Twojej konkurencji! Pamiętaj tylko, żeby nie parkować jej na prywatnej posesji. Doskonałym przykładem wykorzystania reklamy mobilnej jest Disney. 

Zalety i wady reklamy mobilnej

Główną zaletą takiej formy przekazu jest łatwość dotarcia z nią do wszystkich grup wiekowych. Nie każdy używa komputera, nie każdy ma smartfon, ale każdy dostrzegnie taką reklamę! Kolejną istotną zaletą jest fakt, że docieramy do odbiorców na danym terenie – jeżeli jesteśmy lokalnym warzywniakiem, to nie potrzebujemy reklamy na drugim końcu Polski, prawda?
Niestety, ale są również wady mobilnej reklamy. Jest ona droższa od reklamy w przeglądarkach i mediach społecznościowych. Występują również ograniczenia w tym, jak wiele treści możemy w niej umieścić.

Dla kogo jest przeznaczona taka forma reklamy?

Reklama mobilna najlepiej sprawdzi się w przypadku małych, lokalnych biznesów. Nie potrzeba wiele, aby kampania trafiła do szerokiego grona odbiorców z danego terenu. Teoretycznie na taką kampanię może pozwolić sobie każdy przedsiębiorca, aczkolwiek najlepsze efekty będą miały lokalne instytucje.

A zatem, czy warto inwestować w taką formę reklamy?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeżeli jesteś lokalnym przedsiębiorcom, prowadzisz mały biznes – możesz spróbować! Bo przecież – kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana 😉

Kacper

Posted in Reklama