fbpx

Pozyskiwanie klientów lokalnych

Pozyskiwanie klientów lokalnych dla biznesu stacjonarnego w sieci — Sprawdź jak reklamować swój biznes stacjonarny w internecie!

Prowadzenie biznesu lokalnego — stacjonarnego wymaga od nas dużej zręczności w pozyskiwaniu klientów. Bardzo często spotykamy się “w realu” ze ścianą i nie możemy już pozyskiwać nowych osób np. ze względu na zbyt duże koszty reklamy czy brak wiedzy o osobach z danej grupy docelowej. W tym tekście przedstawiamy kilka sposobów na łatwe, tanie i skuteczne pozyskiwanie klientów dla swojego biznesu stacjonarnego np. kawiarni w internecie.

Reklama na Facebooku i w wyszukiwarce Google

Jeśli chcemy pozyskiwać klientów lokalnych dla naszego stacjonarnego biznesu, z pewnością powinniśmy rozpocząć od skorzystania z systemów reklamowych. Dwoma najpopularniejszymi i dającymi najwięcej możliwości są Google Ads i Facebook Ads. Są to systemy reklamowe Facebooka i Google, które umożliwiają w sumie reklamowanie się na Facebooku, Instagramie, Google czy Youtube i stronach www partnerów Google. Ogólnie daje to bardzo wiele możliwości i szeroki zakres reklamy.

Każda reklama na każdym portalu może być targetowana lokalnie tj. oprócz określania np. wieku czy zainteresowań możemy określać też lokalizacje osób, którym zostanie wyświetlona. Samą reklamę uruchamia się niezwykle prosto i szybko.

Promocję taką może uruchomić osoba, która nie zna się na marketingu czy IT przy pomocy poradników lub instrukcji. Głównym plusem reklam internetowych jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej np. nastolatków czy mężczyzn i określenie lokalizacji.

Cena za taką reklamę nie jest również spora, a samo reklamowanie możemy uruchomić już przy nawet kilkunasto złotowym budżecie reklamowym. Poprzez te systemy możemy wyemitować zdjęcia, wideo, reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google czy posty na Instagramie.

Dzięki temu będziemy mogli wybrać odpowiedni sposób przedstawienia swojego biznesu i przetestować, na której platformie najlepiej odbierana jest nasza reklama.

Marketing szeptany na lokalnych forach internetowych

Kolejnym bardzo skutecznym sposobem promowania swojej lokalnej — stacjonarnej firmy jest marketing szeptany. Jest to umieszczanie specjalnych wpisów w internecie. Są to wpisy, które przedstawiają naszą markę czy polecają ją. Zadaniem takich opisów jest poinformowanie jak największej liczby osób o naszej firmie oraz maksymalne zwiększenie widoczności w sieci. Najczęściej wpisy mają po kilka — kilkanaście zdań oraz zawierają link do naszej witryny.

Chcąc pozyskiwać klientów lokalnych, możemy wpisy zamieszczać na lokalnych stronach internetowych. Będą to np. fora internetowe, tematyczne fora, blogi czy serwisy związane z danym miastem itp. Dobrym miejscem jest również dodawanie wpisów w social mediach w wątkach czy na grupach związanych z naszym miastem.

Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do wielu osób z naszej miejscowości, nie wychodząc z domu. Największym plusem tego sposobu pozyskiwania klientów lokalnych jest siła polecenia. Wiele osób z pewnością zasugeruje się takim poleceniem i chętnie skorzysta z naszej oferty.

Promocje tego typu możemy wykonywać samodzielnie lub zlecać ja agencjom np. interaktywnym lub seo. Koszt dodania wpisu przeważnie wynosi ok. kilku złotych. Dzięki jednemu wpisowi możemy dotrzeć jednak nawet do kilkuset osób, co jest bardzo dobrym wynikiem zwrotu budżetu reklamowego.

Social Media

Ważnym miejscem, z którego możemy pozyskiwać klientów lokalnych, są social media. Portale takie jak np. Facebook dają możliwość docierania do setek osób z naszego miasta oraz przystępnej publikacji reklamy. W mediach społecznościowych obecnie wiele osób wyszukuje dane czy sprawdza konkretne firmy — w tym te lokalne.

Jeśli zdecydujemy się wykorzystać media społecznie do pozycjonowania lokalnego klientów, możemy poznać ich naprawdę wielu. Z pewnością należy stworzyć kompletny profil naszej marki np. restauracji oraz dokładnie go opisać. Warto umieścić na nim też wysokojakościowe materiały, zdjęcia, posty czy specjalistyczny content.

W pełni uzupełniony i zadbany profil będzie również promowany przez sam portal np. w wynikach wyszukiwania. Następnie należy regularnie publikować wpisy, aby odbiorcy chcieli przychodzić na nasz profil i korzystać z niego. Część osób już tylko po takim stworzeniu profilu odnajdzie naszą restaurację czy kawiarnię i skorzysta z niej.

Warto jednak dodatkowo brać udział w życiu grup lokalnych jako profil marki, gdyż wiele osób w taki sposób pozna naszą firmę. Stworzone profile marek w social mediach są przez wiele osób niedoceniane i wręcz ignorowane, co jest sporym błędem. Obecnie jest to jedno z najlepszych źródeł na pozyskiwania klientów dla biznesów stacyjnych. Utworzenie konta jest darmowe, proste i zapewnia dotarcie do targetowanej już pod względem lokalizacji grupy osób.

Wizytówka Google na Google Maps

Ostatnim w naszym zestawieniu sposobem pozyskiwania klientów dla biznesów stacjonarnych jest tworzenie i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps.

Mapy Google niezmiennie od wielu lat — a ostatnimi czasy coraz częściej, służą do wyszukiwania lokalnych firm. Osoby szukają na mapach najczęściej punktów gastronomicznych, serwisów czy innych marek w danym mieście. Aby znaleźć się na mapie Google, należy stworzyć wizytówkę Google Moja Firma. Po jej stworzeniu zostajemy umieszczeni jako firma na mapie oraz będziemy widnieli jako czerwona pinezka. Takie działanie sprawi, że wiele osób będzie odnajdywało nas, a my będziemy mogli prześcignąć swoją bezpośrednią konkurencję. Samo dodanie wizytówki nie jest płatne, trudne czy skomplikowane. Bardzo często Google promuje wizytówki również w tradycyjnej wyszukiwarce, sugerując je po prawej stronie wyników wyszukiwania.

Dodatnie samej wizytówki nie jest jednak ostatnim krokiem do pozyskiwania klientów lokalnych z internetu. Aby nasza wizytówka była widoczna i pojawiała się na samym szczycie listy spisu wizytówek (i od razu na mapie Google) należy ją odpowiednio zoptymalizować i pozycjonować

Google promować będzie jedynie wizytówki, które są odpowiednio i jakościowo wykonane. Z pewnością musimy profil uzupełnić danymi w 100% oraz podać takie same dane naszej firmy jak na innych stronach czy w katalogach. Możemy też wykonać tylko jedną taką wizytówkę w Google, gdyż ma to wpływ na jej pozycjonowanie. Na wizytówce warto umieścić dodatkowo wysokojakościowe zdjęcia czy nawet wirtualny spacer po firmie. Wykonać możemy go w cenie ok. kilkuset złotych, a będzie prezentował on wnętrze naszej firmy tak samo, jak Google Street View ulice.

Posted in ReklamaTags: