fbpx

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

Gdy przeglądasz Facebooka, nieświadomie widzisz reklamy dopasowane do Ciebie. Znajdziesz je pomiędzy postem Twojego znajomego chwalącego się kotkami i kolejnym zdjęciem Twojej koleżanki ćwiczącej na siłowni. Umówmy się – każdy ma takich znajomych. Ale nie o tym mowa. Czy reklama na Facebooku może być skuteczna?

Co 4 post na facebooku to post sponsorowany – czyli reklama. Prowadzenie kampanii na Facebooku ma wiele oczywistych zalet. Szacuje się, że 1/3 populacji aktywnie korzysta z Facebooka – swoją reklamą możesz dotrzeć w dowolny zakątek świata. Masz możliwość wyboru konkretnej grupy docelowej ze swoją reklamą – chcesz, aby Twoje posty trafiały do nastolatków z Warszawy i okolic? Załatwione! Kolejnym plusem jest możliwość wyboru dogodnego terminu reklamy.  To wszystko w  cenie, którą dopasowujesz do siebie.

 

Od czego zacząć?

Skoro tu jesteś, to zapewne posiadasz już swoją stronę na Facebooku. Warto jest także znać zasady działania Menadżera Reklam – to tam skupia się całe działanie związane z reklamami na Facebooku. Można tam między innymi śledzić do jakiej grupy odbiorców trafia reklama i jaka jest jej klikalność. Ale skoro reklama, to i pieniądze. W związku z tym należy również skonfigurować metodę płatności, którą będziemy płacić – można podpiąć kartę płatniczą lub konto PayPal. Bez tych kroków nie uruchomisz reklamy.

 

Co dalej?

Następnie należy przygotować posty, które mają być reklamą. Najbardziej atrakcyjne są te z grafikami lub filmami. Aktualnie w sieci znaleźć można mnóstwo darmowych kreatorów grafik, takich jak Canva, Post maker, czy Impresso. Nawet początkujący z małym budżetem odnajdą coś dla siebie. Ale nic nie zastąpi prawdziwego grafika, dlatego jeżeli potrzebujesz do nich grafik – zapraszam do siebie! Gdy to zrobimy, należy ustalić budżet kampanii i grupę odbiorców.

 

Ile to wszystko kosztuje?

Reklama na Facebooku wcale nie jest droga! W zależności od tego, jak dobrze profil prosperuje, ceny reklamy będą wahać się. Ale nie przejmuj się! To nie są krocie – ceny zaczynają się już od 4 złotych za dzień, gdzie dotrzesz do ok. 500-1000 osób z reklamą. Cena oczywiście będzie się zmieniać w zależności od wielkości grupy docelowej oraz tego, jak dużą masz konkurencję.

 

A co ze skutecznością?

Nie ma określonego procentu skuteczności jeśli chodzi o reklamy na Facebooku. To wszystko zależy od treści, które reklamujemy. Potencjalny klient dużo chętniej kliknie w reklamę atrakcyjną wizualnie, aniżeli w taką, której głównym elementem jest tekst. Treści wizualne dużo lepiej wpadają w oko podczas szybkiego scrollowania “tablicy”. Szacuje się, że aż 25% postów na Facebooku widzianych przez użytkowników, to reklamy! Z tego powodu warto jest się skupić na jej atrakcyjności – wtedy mamy dużo większą szansę na potencjalne “kliknięcia”.

Warto pamiętać również o tym, że reklamy na Facebooku, to nie tylko posty! Treści sponsorowane znajdziesz wszędzie! Pomiędzy relacjami Twoich znajomych – reklama. W trakcie trwania filmu – reklama. Nawet fanpejdże typu spotted oferują możliwość reklamy poprzez wstawienie dowolnej grafiki, jako ich tło. To bardzo ważne, aby z reklamą pojawić się w wielu miejscach. Zwiększa to szansę na kliknięcie Twojej reklamy, a przez co być może i zwiększenie sprzedaży!

 

Podsumowując

Skuteczność reklamy na Facebooku jest ogromna! Swoimi kampaniami dotrzesz do grup docelowych wybranych przez Ciebie, a ceny nie będą wygórowane. Życzę Ci, aby stawki za reklamę były jak najmniejsze, a reklama trafiała do jak największej ilości osób. Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się ze mną! Przygotuję Twoją reklamę w najlepszy możliwy sposób.

Kacper

Posted in ReklamaTags: